Kategorier:

fredag 17 juni 2011

Turkiet vi ses snart!

Snart eller närmare bästämt natten till tordag nästa vecka så beger vi oss av till Arlanda för att sedan flyga till Turkiet!

Där ska vi bo på ett All inclusive hotell som verkar helt underbart! Marre, Hailey och jag ska bo i ett rum som har egen terass i markplan med egna solstolar och allt... Kan det bli bättre?

Vi åker förstås inte själva utan ska ju fira mammas 50-års dag där, så mamma, hennes man Johnny, mormor, morfar, min bror Henke och hans flickvän Johanna ska också med.

Sorry, mamma att jag avslöjade din ålder i bloggen. Jag vet ju att man aldrig ska avslöja en kvinnas ålder, för det är ju bara en siffra eller hur?!
Mamma är bara 25 år säger vi istället då, sen hur jag och brorsan kom till kan man ju spekulera vidare om då... =P

Visst, det ska bli jätte skönt med sol och allt det där, men jag vill ju inte visa mig i bikini! Jag kommer skrämma bort alla andra besökare med bara åsynen av min kropp. Räker att jag går till affären här hemma MED kläder på förstås för att folk ska stirra, peka och säga en massa elaka saker till mig.

Visst titta och så, men va fan för de som ska fälla en massa elaka kommentarer till mig. Ni kanske tycker att jag får skylla mig själv, men det är väl ingen som har rätt att dömma mig utan att veta hur det ligger till och det är som sagt var inget som jag själv har valt!

Jag är väldigt nojig över det där med maten i Turkiet eftersom det inte går så jätte bra för mig här hemma ens en gång... Jag har blivit räddare igen och så, så jag är rädd att allt kommer att gå åt helvete med maten där borta eftersom jag ganska säkert kommer att känna att jag inte "kan" äta något utav det som erbjuds eftersom jag inte vet vad f,det är för nåt.
Ännu räddare är jag att folk runt i kring mig ska hålla på och tjata på mig om maten hela tiden, för det har bara tvärtom effekt och gör att jag blir arg och tvärvägrar istället. Jag vill ju inte att folk ska påpeka vad jag äter och inte, jag vill ta det jag "vill" osv...
Nojjig och orolig som fan! Redan för resan till Arlanda, då viu inte ens hinner äta frukosten hemma, så vad finns att erbjudas där?! Mackor, skulle inte tro det... Jävla skit sjukdom!

Jag ser i alla fall fram emot att komma iväg och njuta utav sol och värme.
Det andra får vi väl ta som det kommer helt enkelt!

Turkiet, snart kommer vi och gör livt osäkert för er som redan är där! Haha!

2 kommentarer:

  1. Hej Stumpan!

    Min ålder är definitivt ingen hemlighet, den skriver jag ju om i min egen blogg, så det är lugnt. Sen att jag är 25 i sinnet är ju en annan sak....

    Det där med att folk stirrar på dig tror jag att du till stor del inbillar dig. SÅÅ farligt är det faktiskt inte. Visst du är väldigt mager, men inte tror jag att folk stirrar som du tror. Jag är dessutom ganska säker på att ingen säger elaka saker bakom ryggen på dig. Det är nog snarare så att folk tycker synd om dig.

    Hoppas nu inte att det där med maten ska förstöra hela resan för er eller någon annan! Frukost kan du ju ta med dig i bilen. Sen där nere så är det ju oftast buffé, vilket ger dig tillfälle att själv ta för dig av det du vill äta. Tror inte heller att någon ens vågar säga ett knyst om maten, så du behöver nog inte bekymra dig om det.

    Nu hoppas jag att vi kan få en oförglömlig vecka tillsammans och att vi kan ge Anoriexia-monstret en smäll på moppo.

    Kram, mamma!

    SvaraRadera
  2. Det jag menar med att folk stirrar och fäller elaka kommentarer är att folk inte fäller dem bakom min rygg utan oftast så att jag hör eller rakt till mig och då är det inte ens folk som jag känner alla gånger!
    Har hänt flera gånger i tex affären eller på stan så jag kommit hem grinandes för att jag är så arg och ledsen... Så det är inget jag inbillar mig över huvudtaget...

    Jag hoppas också på att resan blir bra. Frukosten kan jag inte ta med i bilen eftersom den består utav yoghurt och musli... Men men, får väl se vad som händer och sker.

    Hoppas på en bra resa utan en massa bekymmer, men jag har väldigt svårt med maten just nu och tror att det kommer ju definitivt inte bli lättare där nere, så det är jag väldigt ororlig över, helt enkelt.

    Har väldigt svårt att ens äta framför Marre igen så...

    Håller tummarna för det bästa, mer än så kan man ju inte göra...

    Kram

    SvaraRadera