Kategorier:

fredag 10 juni 2011

Het rödvins marinerad fläskfile!

Alla recept jag lägger ut är ifrån mitt egna huvud. Mina påhitt alltså! Hoppas att de uppskattas och komentera gärna om ni testat dem och tala om vad ni tyckte! ;)

Het rödvins marinerad fläskfile: (2 personer)
½ fläskfile
Marinad:
2½ dl röd vin
½ dl stark chilisås
1 msk sambal oelek
Svartpeppar
Starkt paprikapulver
Vitlökspulver
All around krydda
Lökpulver
Krydda efter smak och låt stå i marinaden minst 1½ timme, helst över natten om tid finns!
Detta serverade jag med chili potatissallad och min tillpiffade sallad.
Sallad:
Isbergs sallad
Gurka
Tomat
Röd paprika
Röd lök
Skivad stark feferoni
Fint skuren morot

Ibland har jag även i majskorn, ruccolasallad, feta ost (finns i olika smaker), eller byter ut feferonin mot jalapeños. Variationerna är ju enorma, bara att prova sig fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar