Kategorier:

torsdag 16 juni 2011

Thinsperation!

Köpte tidningar idag och satt på internet en stund och det enda man kan se hela tiden är all reklam för gå ner 5 kilo på 3 dagar, eller något liknande!
Varenda löpsedel har ju nu nåt i den stilen: Gå ner 5 kilo innan midsommar, osv...

Ja, man blir ju aldrig lockad hela tiden... Känns oms om det står att man ska gå ner i vikt med olika metoder precis överallt, eller är det bara jag som ser det?
Det tror jag inte att det är, jag menar vem som helst måste ju se att det står precis överallt, sen kanske det bara är jag som blir arg??



Alla ska gå ner hela tiden, ingen duger, ingen kommer någonsin att vara smal nog, så är det kanske...?

Hur smal man än blir så duger man aldrig eller hur fet eller lagom man än är så duger man inte då heller för den delen... Ingen verkar duga som den är enligt media, alla ska ändra på något hela tiden!

Stackars jävlar, som lever i denna värld, vad är egentligen idealet?

Kvinnor ska vara smala, ha stora bröst, vara naiva och tysta... Trofeer kallas det med andra ord, då minnsann duger vi!

Här är vad som händer om man ska följa allt som står i media och visst, det händer inte alla, men man kan aldrig veta om man ska drabbas eller inte! Det är inget man väljer själv, det kommer smygandes och tar över en... Så se upp, säger jag bara!
Tröttnat på media och alla dessa instruktioner om hur man ska gå ner i vikt, hit och dit och bli den "perfekta" kvinnan!

Tröttsamt är vad det är!

1 kommentar:

  1. Det stämmer att det är mycket sådan reklam, det är inte bara du...

    SvaraRadera