Kategorier:

tisdag 21 juni 2011

Lycklig på ett knasigt vis!

Jag läste ut min bok En gångs ligg som Josefin Palmgren skrivit igår. Den gav mig lite fniss och en del skratt, men det är ingen bok som man saknar eller längtar efter att en dag kunna läsa om. Den var bara så där lagom bra, inte så mycket mer än så...

Nu har jag där emot börjat läsa Marian Keyes nya bok Oväntat besök på Star Street och hennes böcker läser man så sjukt fort. Man bara flyger över texten och kan knappt vänta tills det att man får vända till nästa sida.

Hennes böcker och karaktärar i böckerna saknar man något sjukt mycket när boken sorgeligen tar slut, och man längtar efter att få läsa om boken igen och igen och igen! ller att det kommer en ny bok ifrån henne snart så klart!
Jag längtar efter att få läsa om hela serien från början igen, för hennes böcker blir man så där fånigt lycklig utav! Man träder in i bokens värld på ett speciellt sätt och verkligen älskar personerna i böckerna. Bättre författare till romaner finns inte enligt mig hittills i alla fall!
Ge mig fler böcker att se fram emot, Marian!

Här är alla böcker i serien som hon skrivit hittills och jag hoppas innerligt att det kommer fler och fler och fler... Alla har nämligen varit exakt lika bra och inte svikit mina förhoppningar en enda gång!

1998: Vattenmelonen,
1999: En oväntad semester,
2000: När Lucy Sullivan skulle gifta sig,
2001: Sista chansen,
2002: Under täcket, (fristående bok, hör inte till serien)
2002: Sushi för nybörjare,
2003: Änglar,
2004: Å andra sidan
2006: Tankar ifrån sängkanten, (fristående bok, hör inte till serien)
2007: Är det någon där?
2009: En förtjusande man
2010: Oväntat besök på star street

Så iväg nu och inhandla dessa böcker. Du kommer inte bli besviken! Du kommer frossa i den där fåniga lyckliga känslan som man får utav dem.

Jag är helt förälskad i dessa böcker!

1 kommentar: