Kategorier:

torsdag 16 juni 2011

Jag går sönder av nerositet snart!

Fan, vad nervös jag är inför sköterske/dietist besöket imorgon rent ut sagt! Jag håller på att oroa ihjäl mig, vet inte varför... Eller jo, det vet jag nog... Det är alla frågot som man måste svara på, blickarna man får, VÄGNINGEN och allt annat obehagligt!

Man känner sig så fruktansvärt naken på såna där möten, som om man vore någon apa i en bur som alla ska stirra konstigt på... Usch, fy och tvi! Hoppas bara att det går rätt fort och smärtfritt i alla fall.

Jag har inte hunnit till sjukhuset för att ta proverna som jag skulle ha tagit heller, ena gången har jag glömt det och den andra har jag haft andra viktiga sysslor upp över öronen. Sen så är det väl så att man har dragit sig lite för att åka och ta de där proverna också. Delvis för att jag är orolig för resultatenoch delvis för att det är väl ingen som ser fram emot att sitta i ett väntrum i timmar för att sedan bli ihjäl skrämd av den där *pip* nålen???
Sen ska de sticka och gröpa runt i armen på mig trots att jag har världens mest synliga och lättstukna kärl. Sen på med ett litet plåster och tadaaa där sitter världens mest vanprydande smärtande blåmärke!

Jag må vara gnällig, men det är för att jag är skit nervös! Rädd för att bli halvt slaktad utav sköterskan/dietisten imorgon!

Hon verkade riktigt gullig när jag träffade henne en snabbis hos läkaren förut, men så ringde hon mig för någon dag sen för att ändra tiden och då lät hon riktigt hemsk, eller var det bara jag som fick för mig det?? Nej, hon lät inge rolig alls...

Nervig och ororlig är jag här, har haft ont i huvudet hela dagen antagligen för att jag är så spänd och mått väldigt illa, nästan så att jag spytt faktiskt! Då må jag lova att man är nervös!

Vi får väl se hu det gick imorgon, om jag blev slaktad eller inte... =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar