Kategorier:

lördag 18 juni 2011

Det verkar finnas människor till precis allt...!

Vaknade imorse och dagen började med all världens ångest över gårdagens matintag!
Det bara kröp i hela kroppen...

Sedan gick det över till att jag inte visste vad jag kände utan var glad, ledsen, irriterad, arg och hade ångest om vart annat... Lyckades till slut genom en massa kärlek och prat med Marre om hur jag mådde, trots att jag egentligen inte visste hur jag mådde, kväva den förbannade ångesten och klara mig igenom dagen rätt bra ändå!

Konstigt att ångesten alltid är som värst vid lunch, då kommer den alltid som ett slag i magen. Jag inser att jag måste äta lunch och får panik för jag vill egentligen inte alls göra det.

Frukosten och kvällsmålet går rätt bra ändå, det brukar vara ganska lugnt och det är ju samma varje dag så den har jag hunnit vänja mig vid, men lunchen varieras och skapar då ren panik inom mig.
Vad ska jag äta, hur mycket, måste jag, faaaaaan????!!!

Jag tror nog att jag får leva den ångesten ett tag till, men måste verkligen lära mig att hantera den bättre.

Känns tryggt att jag får näringsdrycker med mig på resan i alla fall, så att jag slipper sitta där och grina vid bordet när jag inte pallar av att äta maten osv... In case of emergancy!
Så det känner jag mig skapligt lugn med i alla fall.

Såg att någon idiot hade kommenterat mammas blogg inlägg om mig. Personen i  frågra jämförde Anorexia med Nazism, jag menar säger inte det allt om den kommentaren??
Personen hade även skrivit att man får skylla sig själv och bara vill ha uppmärksamhet osv... Jo, men visst jag valde själv att förstöra mitt liv och sätta mig i dett helevete, helt frivilligt! NOOOT!

Man väljer inte detta själv, det är något som smyger sig på en och vips så är man fast och sjuk och det är fan inte frivilligt, det är som att säga att människor som drabbas av cancer själva väljer det! Jag menar de har ju utsatt sig för sol eller något annat som orsakat det helt frivilligt... Tänk efter för fan innan ni kommenterar med såna kommentarer!

Skulle jag få välja så hade detta aldrig hänt och jag skulle vara den friska tjejen jag var innan och inte detta som jag är nu! Så, så ligger det till!

Slut gnällt för idag, tror jag...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar