Kategorier:

torsdag 16 juni 2011

Skratta, gråt, fnissa och sugs in i en annan värld!

Jag är en liten bokmal, det ska jag inte sticka under bordet med. Har dock inte haft så mycket tid eller ork heller för den delen på senaste tiden att läsa, men nu har jag lyckats komma igång igen.

Jag menar finns det något mysigare och lugnare än att sitta ute i gräset en solig dag och drömma sig in i en bra bok, eller bädda ner sig i sängen eller soffan en regnig dag med en bok i näven??

Jag har några författare som jag tycker extra mycket om och den första och främsta är Marian Keyes, det finns inge bättre feel good böcker än hennes helt enkelt!
Man skrattar, man gråter, man fnissar och bara mår bra i hennes knasiga värld.
Jag har nästan tagit mig igenom varenda utav hennes böcker och jag bara längtar till nästa kommer ut!

Sen har vi deckardrottningen Liza Marklund, jag streckläste hennes böcker ett tag, men de senare böckerna tycker jag själv har spårat ur lite...

Sen har vi den väldigt unga författarinnan Josefin Palmgren som skrivit boken En gångs ligg! Jag fick med ett utklipp ur den boken i en tidning och skrattade så jag grät igenom det hela och kunde bara inte slita mig ur hennes väldigt ärliga och rakt på sak text. Hon skriver om sitt eget liv och lämnar inget åt fantasin må jag lova! Ärligare skrivet går det nog inte att få det och det är så härligt att hon inte alls skäms för den hon är och det hon gör!
Jävligt härlig bok, var bara tvungen att köpa den och läsa vidare!

Storfavoriten heter Berny Pålsson, en helt otrolig tjej! Hon är psykiskt sjuk och har ett drogmissbruk som heter duga. Hon missbrukar även sex och har ett hemskt självskade beteende...
Dessa böcker som hon skrivit handlar om hennes liv och kampen för att klara sig igenom det. Den vård hon får och inte får, de vänner hon har och de hon förlorar. Hennes skadade familjeförhållanden. De saker hon råkat ut för som sexuella övergrepp och en hel del annat...
Första boken läste jag på en dag, kunde inte slita mig överhuvudtaget! Den är nog den bästa bok jag någonsin läst!
Har du inte läst hennes böcker, så gör det med en gång! De får inte missas, de är så fängslande!

Se så ut och köp böcker och njut av dem sommaren lång!

2 kommentarer:

  1. hehe beställde en av böckerna nu när jag läste här, satt ändå med bokus uppe, inte läst en endaste bok på flera år dags då :P :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att höra!
    Vilken blev det då? Hoppas du gillar boken du beställde!

    SvaraRadera