Kategorier:

tisdag 21 juni 2011

Insomnia!

Jag har inte sovit något alls på hela natten och det verkar imte som om resten av familjen har sovit så mycket bättre de heller. Undrar varför vi alltid har samma humör och samma problem på samma dagar?
Kanske är det slumpen eller så är vi väldigt synkade allihop, till och med katten!

Det är bara det att det är ju hur kul som helst när alla är glada och på sånt humör, men när alla har en off-dag samtidigt är det inte riktigt lika kul, kan jag ju meddela,

Hailey vaknade och ville ha mat vid 4, sen vakande hon igen 4.30. Jag gav henne lite mer mat och hon somnade, men jag kan som sagt var inte sova så jag bestämde mig för att gå upp istället för att ligga i sängen och vara irriterad över det.
Nu har jag ju ensam vaken tid som jag kan göra något av, eller ja, bara slappa för mig själv...

Tankarna har gått runt så mycket i huvudet på mig i nat, så jag har hållt på att bli tokig! Varför ska det alltid vara så på nattetid och inte på dagarna, eller jo, det är väl så på dagarna med fast man störs kanske inte lika mycket utav det då...

Funderade flera gånger på att gå upp och ta tabletter, så att jag skulle få sova, men problemet med dem är att jag veeeerkligen sover då och inte vaknar när jag ska. Sen är man ju seg hela dagen efter. Jag låg och funderade på det så länge att timmarna flög förbi och det tillslut blev för sent för att ta dem om jag inte ska gå upp i eftermiddag någon gång. Man ska helst sova minst 8 timmar när man har tagit dem så...

Nu verkar det som om Hailey också fått nog av "sovandet" och tänker hålla mig sällskap, välkommen säger jag bara!

Jag är inte sur eller nåt över att inte kunna sova nu faktiskt, för jag har varit vaken så länge att det slagit över till att jag är pigg nu istället för så där supertrött! =P

Ser inte riktigt fram emot eftermiddagens slag i huvudet, men just nu känns dagen som om den kan bli bra! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar