Kategorier:

onsdag 6 juli 2011

Det ser ljust ut framöver!

 Det ser ut som om jag och Marre äntligen får vår mysdag på söndag! Det är inte säkert till hundra procent, men det ser mycket lovande ut.
Marre syster Jenny kunde nämligen tänka sig att ta Hailey på eftermiddagen och även över natten, om hon inte blev tvungen att jobba på måndagen vill säga. Underbart om det blir så!

Jag har verkligen sett fram emot att få en dag då Marre och jag ska få rå om varandra riktigt ordentligt! Vi ska under den tiden vi då får tillsammans alldeles ensamma, köpa hem mat ifrån Ming Palace till Marre och Chopchop till mig. Det är en utmaning för mig det där med ute mat, men jag har ju några dagar att vänja mig vid tanken och jag försöker att tänka på att man kan ju inte bli fet av att äta ute en gång och dessutom är det Thaimat och det är ju ganska så nyttigt i alla fall!

När vi kommit hem med maten blir det till att klä sig i myskläder, sedan blir det picknick med kina-pinnar på golvet, levande ljus, bra film och varsin drink!
När maten är avklarad blir det en massa gos och kärlek! jag kan omöjligt längta mer efter att gå rå om min älskling i lugn och ro för en kväll, än vad jag gör just nu!
Gud, så jag har saknat det där att bara ha varandra att tänka på för en liten stund och bara ta hand om oss! En enda kväll utan att behöva ligga och lyssna efter när Hailey ska vakna och börja härja... Bara vi två att tänka på för en enda kväll, härligt!

Jag ser även fram emot, sorry om detta kanske ger er hemska bilder eller tycks vara för privat, men jag ser verkligen fram emot att kunna duscha tillsammans som vi gjorde varje dag innan Hailey kom till världen. BARA DUSCHA!

Nu ser jag väldigt mycket fram emot söndagen och sen måndagen, då vi hämtar hem vår lilla prinsessa utvilade och glada! Det är en härlig känsla det där när man hämtar Hailey efter att hon varit borta över natten, man kan ju knappt hålla sig innan man får se henne igen.

De gånger vi har lämnat bort henne över natten så har vi alltid sagt att vi ska ta morgonen där på i lugn och ro och låta allt ta sin tid, och bara ta det lugnt och stilla helt enkelt. det roliga är bara att när morgonen kommer så slänger vi i oss frukosten och gör allt i en väldans fart, har inte tid att slösa en ena minut tills man får hem lill tjejen igen! Så mycket för att ta det lugnt och stilla och inte stressa när man har chansen... Haha! Man längtar ju efter henne trots allt! Kanske är det man gör som förälder?!?

Det bor en ömhet här hemma, som det är så himla skönt att känna. Den var som bortblåst ett tag, särskilt när jag var som sjukast, men den kommer skata men säkert smygandes tillbaka och det glädjer mig. Kärleken bara växer sig starkare och starkare för var dag. Det är en underbar känsla måste jag säga!

Jag är allt bra lyckligt lottad som har den underbara lilla familj som jag har. Jag tror visst jag vann storvinsten i kärlek!

3 kommentarer:

  1. Madelene (gamla klasskompisen)7 juli 2011 kl. 08:54

    Har aldrig läst en blogg tidigare. Är ingen som har varit tillräckligt bra. Din är intressant för att den verkligen innehåller allt du går igenom. Hade inte en aning att du skulle vara den som drabbas av anorexi, men de visar att det verkligen kan drabba alla. Du verkade alltid så duktig på mat och bak det är förvånande att det kan få en sån dramatisk vändning. Kämpa på vännen och hojta till om du kan ses någon gång snart. Kan ju lära känna Hailey också så ni har en barnvakt någon gång i framtiden om de skulle krisa. :) För om de är något jag kan nu så är de ju barn ;) Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hej Madde!
    Jag visste inte heller att det någonsin i min vildaste fantasi skulle kunna drabba just mig, som som sagt var alltid varit en väldigt matglad person osv...
    Jag tycker absolut att vi ska ta och ses snart, våra tjejer är väl rätt så jämngamla också va?
    Vore kanske kul för dem att träffa barn i samma ålder, för det har vi dåligt om runt omkring oss...
    Vi kan väl höras av någon gång nästa vecka kanske?
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jo de tror jag va...vår tjej är 9 månader nu. :) hör av mig via mob. ha de bra kram

    SvaraRadera