Kategorier:

lördag 9 juli 2011

Alltid på språng!

Idag klev man upp till en dag full av liv och påhitt. Vi har verkligen varit runt över allt idag, känns det som i alla fall och dagen har minst sagt tagit ut sin rätt för nu är vi helt slut. Tack och godnatt snart alltså!

Dagen började med kalas för lilla Hannes som fyllde hela 3 år, stor kille numera alltså! Det var massor med barn och vuxna som samlats för att gratta den stora killen. Det bjöds på kaffe, saft, tårta och massvis med kakor.
jag vågade mig till och med på att smaka lite på tårtan och den var väldigt god, men sen fick Marre tillbaka sin tårtbit efter mitt smakprov. =P

hannes fick en massa fina presenter från allt och alla. Jag antar att vår var den minst roliga för honom. han fick nämligen 2 snygga linnen med tryck, 1 t-shirt med tryck och en collagetröja med tryck. Barn gillar inte mjuka paket, men det gör förhoppningsvis föräldrarna i alla fall. Hannes fick även en flinta choklad som han blev desto gladare över i alla fall, alltid något!

När vi firat klart den lilla killen, oj förlåt den stora killen menade jag så klart, så styrde vi bilen vidare hem till min mormor för att hämta en liten present. Vi fick en jätte stor och väldigt snygg picknick filt och en väska/ kylväska. Den så kallade kylväskan blev till skötväska åt Hailey med det samma. fräsch grön och somrig färg!
Morfar var tyvärr inte hemma, men det var ju lika trevligt för det att träffa mormor och hunden Effie. Mormor visade deras nya snygga badrum med bubbel badkar och allt... Tyvärr, hade hon tydligen inte förstått sig på hur det fungerar ännu bara... Hihi, söta mormor!
Vi hade lite brådis då vi hade tänkt åka hem och göra oss redo och sedan dra vidare till Power Meet igen, men så blev inte fallet...

Vi åkte hem lagade mat utav resterna utav det hemgjorda hamburgerköttet ifrån igår. Marre var sugen på en hamburgare idag igen och jag tog hennes beställning och serverade en sån, med strips och allt.
Själv, kände jag inte för att äta hamburgare idag igen utav valde att ta ett litet fullkorns tortilla bröd och fylla det med blandad sallad, lite feta ost, hemmagjort "klegg" och ett hamburgerkött. Det var ljuvligt gott, hur somrigt som helst!
Ångesten började krypa sig på mig över maten och jag satt och tänkte för mig själv att det är ju nästan bara sallad. Det är nyttigt, det är nyttigt och vips så klarade jag att trycka i mig min wrap och behålla den! Stooolt!

Efter maten som blev ganska sen, så funderade vi på vad vi skulle göra en liten stund eftersom det inte blev något Power Meet för oss idag.
Vi bestämde oss för att gå hem till min pappa en sväng för att titta till huset och hjälpa honom med de sysslor han så snällt bett mig hjälpa till med under tiden de är ute och reser.
När vi ändå var hemma hos far min, så passade vi sedan på att knalla vidare hem till min syssling med familj. Där var det glada miner inte minst för att alla är så kära i Hailey, utan också för att det var första semesterdagen för dem.
De firade med Gin och Tonic och Marre fick i sig några såna hon med... Trevligt värre, men till slut blev det ändå dags att gå hemåt eftersom vi som alltid, känns det som, var tvungna att hinna med att gå till affären innan det var tid för att gå hem och natta Hailey.

Vi handlade och fick avstämning för andra gången den här veckan, som tur var är vi ärliga människor och behöver inte bli nervösa. Men visst fan blir man nervös ändå, jag menar tänk om jag glömt att blippa något?? Men det var ingen fara den här gången heller minnet hade varit med mig!

Vi handlade hem lite allt möjligt nödvändigt och sedan begav vi oss hemåt, väl hemma inser vi att vi glömt kvar en sak i affären som vi betalt för alltså... Bara att resa på sig och gå tillbaka då. Jag slapp springa tillbaka den här gången, för nu var det Marre som så snällt knatade iväg och hämntade den kvar glömda varan.

Hailey somnade och vi fick tid för oss själva i tystnad. Häärligt!
Vi satt oss på altan och åt vår middag, grillad kycklingfile, somrig sallad och vitlöks potatissallad (jaja, lågkalori, men ändå!)
Kände att jag åt för mycket. Fick ont i magen, men jag åt och jag behöll! Stolt igen! En hel dag fixad och det känns bra för en gångs skull!

Jag tog sköterskans ord bokstavligt idag, sluta gråt och var stolt istället!

Telefonen ringer i ett och det tjatas om att vi ska komma och ha kul på Power Meet, men det kan vi ju inte eftersom vi har lillan och ärligt talat ska vi kunna njuta utav vår mys dag imorgon utan baksmälla så är det nog kanske bäst att vi är hemma också, men visst lusten finns ju där!
Det slår en gång på gång att man inte längre bara kan släppa allt och dra iväg precis när man känner för det för att hitta på en massa knasigheter. Vi har ju trots allt vår lilla solstråle nu som vi måste ta hand om... Visst, saknar man det där tok spontana ibland, men det är inte allt här i världen...!

Och till den som säger att vi bara sitter hemma, vi gör allt annat än just bara sitter hemma... Vore nästan skönt om man kunde göra det någon gång också, men det är vi för rastlösa för tyvärr, på gott och ont! =P

Nu sitter vi här på soffan som två utslagna paddor och bara väntar på att klockan i alla fall ska bli halv elva, så att man slipper skämmas för att man lägger sig "för" tidigt! Så fort klockan slår om till halv elva, så kommer jag ligga och sova som en stock och jag tror visst det samma gäller älsklingen min!

Natti natti alla glada, imorgon ser jag fram emot en underbar dag bara tillsammans med min älskling! Ska bli sååå härligt att få rå om varandra ordentligt! <3

Ps. Det kommer lite bilder inom kort! Kunde tyvärr, inte lägga upp dem idag... D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar