Kategorier:

torsdag 22 september 2011

Explosion på djursjukhuset!

Jag fullkomligt exploderade på djursjukhuset i Strömsholm igår kväll!

jag och Marre ligger i sängen runt elva tiden igår kväll och myser med Freaky. Han börjar tvätta sig mellan benen och sedan börjar han dra i något och jag tänker: - Vad fan är det han drar i för inte drar han så där hårt i snoppen!?

Nej, jag hade rätt det var inte snoppen han drog i utan djursjukhuset hade glömt att ta bort kateter fästet som de sytt fast utanpå buken på honom!
jag tar genast upp telefonen och skäller ut den stackares sköterskan som svarar. Vad fan är det här?? Så här får det fan inte gå till!

Hon ber så hemskt mycket om ursäkt och frågar om jag själv kan ta bort de två suturerna som fästet sitter med. Visst, kan jag det... Men jag är fortfarande vansinnig!

Jag och Marre hjälps åt att ta bort suturen. Det var bara en för den andra har Freaky tydligen lyckats slita bort själv!

Jaja, nu är stygnen och manicken borta och Strömsholms djursjukhus utskällt och klart! =P

Idag kom far min och hälsade på här hemma efter sitt jobb. Han ville förstås bli klippt och fin. Sagt och gjort!

Vi drack lite kaffe och busade med Hailey. När pappa skulle gå drog han fram ett kuvert som han överlämnade till mig. Jag undrade förstås vad det var, men han sa bara att det får du väl se när du öppnar det.
Jag slet upp kuvertet snabbt som attan och där i låg ett presentkort på babyproffsen på 2000 kronor! Nu kan Hailey får en ny bilbarnstol alltså! Gud, vilken lättnad och vad glada vi blev! Det bidde kramkalas här hemma!

Imorgon blir det först besök hos min sköterska, sen ut i svampskogen med mamma + mat, sen bär det av hemåt för att färga och klippa hår! Woohoo, fullbokad dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar