Kategorier:

onsdag 21 september 2011

Dagverksamheten/ Ätstöd!

Pratade i telefon med en utav tjejerna som jobbar på dagverksamheten / Ätstöd och bestämde att på måndag dit på informations möte.

Tankarna kring detta är många och kluvna!
Jag är livrädd för att släppa kontrollen och äta saker som jag inte vet vad det är i. Jag är också rädd att jag inte själv får välja vad eller hur mycket jag ska äta utav de olika sakerna, sen hatar jag husmanskost och är rädd att det är det som kommer att serveras... Bläää!

De nämnde även vila efter maten och jag som inte klarar av att sitta och bara glo. Jag måste ju få ha något att göra i alla fall... Orkar inte med mina tankar annars!

Vill börja där för att bli frisk, men vill inte bli fet eller behöva äta för mycket skit... Jag vill bara äta normalt, inte över äta så att jag går upp för mycket.
Jag vill ju inte gå upp till 78 kg igen, om jag säger så...

Kluven, nervös, ångestladdad, uppspelt... Ja gud ja, alla känslor och tankar på en och samma gång!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att du ska gå där, det är alldeles för kort tid, plus att dem släpper dig HELT när det gått 8 veckor. Jag har gått där och det hjälpte mig inte, snarare tvärt om. Har hört det från flera också. Jag vill vara anonym till hänsyn för personalen. Men du borde hitta en annan väg.

    SvaraRadera
  2. Tack för din ärliga kommentar, även om du ville vara anonym. Jag kan förstå det.
    Jag var där på ett möte som sagt var och personalen skrämde mig verkligen + att jag känner att de ville erbjuda mig där nu har jag redan tagit mig nästan helt igenom själv...

    Jag kan tänka mig att det blivit åt motsatta hållet för många, istället för att det har hjälp. det lär ju gå rätt fort uppåt på vågen av att vara där och jag kan förstå att det innebär panik och att man sedan när de åtta veckorna har gått börjar falla ner i gamla vanor igen pga paniken och så vidare...

    Men kan du inte berätta lite mer om din upplevelse där. det vore intressant för mig att höra! Om du inte vill skriva det som en öppen kommentar här i bloggen så får du mer än gärna mejla mig på Svartabiet@hotmail.com eller skicka ett meddelande via Facebook eller nåt sånt.

    Tack på förhand och hoppas att du mår bättre i dags läget i alla fall!

    SvaraRadera