Kategorier:

tisdag 11 oktober 2011

Fullbokad och känslomässigt rubbad tisdag!

Sov inte en blund natten till idag... Jag kunde bara inte, så mycket som malde i huvudet och så sov Hailey i vårt rum och bestämde sig för att hon ville vakna vid halv tre tiden i natt. Jag fick henne att somna om efter ca 40 minuter, men då hade hon en massa ljud för sig istället så att jag inte kunde somna.

Var uppe på toaletten vid fem tiden och tänkte att nu måååste jag sova, men icke.

Tittade på klockan sista gången vid sex tiden, sen måste jag ha somnat bara för att vakna utav att väckarklockan ringde vid halv åtta... Jippie, eller inte!
jag smög mig förbi Hailey som sov i sin resesäng, för att ta mig in i duschen... Usch, vad det tog emot då!

Duschad, påklädd och klar vid nio tiden och så bar det av till dagens möte. Det gick inge bra det heller, rev upp en massa känslor inom mig bara som jag lyckats förtränga. Mycket gråt och hjärte sorg inom mig som kom ut... Usch, gillar verkligen inte att känna så där!

Efter det tok hemska mötet bar det av till posten för att hämta ut kattmaten som jag beställt åt mamma. Tog en snabbis in på Willys också, när vi ändå var i krokarna.
Jag ville dock inget hellre än att sätta mig i bilen och åka hem för att kunna släppa ut all gråt som bubblade inom mig... Sagt och gjort och snart var vi hemma och gråten kom som en explosion!

Visst, det är skönt att prata och släppa ut lite ibland, men det är också förbannat jobbigt måste jag säga! Särskilt när man vet att det inte kan läkas med det samma utan måste få ta sin tid, om det någonsin kommer att läka... Aj, aj, aj, vid den tanken!

Väl hemma satte vi oss för att inta frukosten som vi inte hann med i morse eftersom vi hade varit lite tidsoptimister och fick stressa som galningar för att få oss själv och dessutom Hailey klar för att åka iväg!

jag skulle egentligen gått på ett till möte idag klockan ett, men kände att jag var allt för upprörd efter det första mötet i morse. Så jag var tvungen att avboka det för att orka mig igenom den här dagen... orkade bara inte bryta ihop mer idag, helt enkelt!

Vid ett tiden ringde mamma för att säga att hon var på väg hemåt och att vi kunde komma ut till henne om en liten stund.
Sagt och gjort, vi for ut till mamma för att dricka lite kaffe och jag skulle egentligen pallat lite äpplen ifrån mammas kompis Nilla, men det vart lite stressigt med tiden för andra gången idag och vi var tvungna att skynda oss hemåt.
Snodde med mig en kasse äpplen ifrån mamma istället och fick även lite gröna spetspaprikor och en squash... Mums!

hemma blev det stressigt värre för Marre som skulle iväg och träna och hade hela tio minuter på sig att byta om och ta sig in till stan... But she made it!

Under tiden Marre tränade sov Hailey så sött så och jag förberedde maten tills Marres hemkomst efter träningen, samtidigt som jag pratade i telefon med mor min i en och en halv timme! Aj, nackspärr efter det samtalet må jag lova, bara att dra ut nacken då...
Idag blev det hemmagjord kycklingpizza, som jag gjort på tortillabröd. Detta serverade jag självklart med pizzasalladen som jag förberedde igår och Coleslaw salladen så klart! Muuuums, var det!

Pappa ringde ifrån Azorerna klockan nio och berättade att de hade det bra. De hade simmat med delfiner idag och han verkade väldigt fascinerad över det och det kan jag ju förstå för det måste vara en väldigt häftig upplevelse att simma med delfinerna mitt ute i Atlanten. Han sa också att han hade lyckats svälja halva Atlanten under den simturen, hihi!
Skönt att höra att de har det bra där borta i alla fall!

Nu väntar vi bara på att vår lilla prinsessa ska bli trött någon gång och somna för natten, men den drömmen verkar vara långt borta... Konstigt hur hon ibland kan somna vid sju tiden och sova ända till nio och sen helst plötsligt inte vilja sova fören elva, halv tolv och vakna halv åtta!

Vi är helt slut efter en sjukt jobbig dag och vill bara koppla av för att sedan få lite sömn, men den tiden bestämmer Hailey när den sker! =P

Jag och mamma har bestämt att vi ska gå på Tuna Park tillsammans på lördag, bara hon, jag och Hailey för att titta på lite nya kläder till mamma som ska på tjejfest på kvällen och ville ha något nytt och snyggt att ta på sig! Ska bli riktigt trevligt!
Samtidigt så får Marre lite egen tid här hemma och en chans att få ta det lugnt i lugn och ro, utan oss två babbelkvarnar till tjejer hemma, jag och Hailey alltså! =P
Ser nu fram emot lördag!

Imorgon blir det tandläkarbesök för Marre... Woohooo! Senare på eftermiddagen ska vår lilla familj ta en tur till Tuna Park för att spana in lite vinterkläder till Hailey.
Ska även hämta en fröspottande blomma som vi fått av Marres mamma och byta ut den vi har i fönstret nu eftersom den är mer död än levande, tyvärr!

Nu är jag helt slut och orkar verkligen inte skriva mer, så jag tackar för mig för idag i alla fall!

Vi hörs nog imorgon!
Godnatt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar