Kategorier:

måndag 10 oktober 2011

Dåligt utav mig!

Jag vet att jag inte har skrivit något i bloggen på länge, men det beror på att vi har haft det väldigt tufft här hemma på alla tänkbara sätt...

Än en gång gick våra drömmar upp i rök. Inte för att det är något ovanligt med motvind för oss, men det slår lika hårt för det!

Marres dröm är ju som sagt att få gå en snickarutbildning och nu hade hon chansen. Hon hade 20 dagar kvar till hon skulle komma in på den och dessutom få den betald, men med 20 dagar kvar till utbildningens start så får hon reda på att de har tagit bort just den utbildningen och drömmen gick upp i rök igen!
Hon har tidigare försökt komma in på den här utbildningen många gånger, men då har det varit annat som stått i vägen. Denna gång lades utbildningen ner! Man kan ju undra vilka oddsen är, men men... Bara att hitta på nåt annat och kämpa vidare!

Pappa, Marie, Madde och Finn har åkt till Azorerna för att avnjuta semestern som vi egentligen skulle följt med på, men tyvärr inte hade chansen att följa...

Hailey går igenom sin första trots period och den är trotsig må jag säga. Vår lilla tjej har verkligen en egen vilja och kan visa det med enorma ilske utbrott... Hoppas det går över snart, fast man vet ju att barn har trots perioder och att det kommer fler. =P

Nu hoppas vi på lite med vind och jag lovar att försöka uppdatera er oftare och inte strunta i att skriva abara för att jag är nere eller har det jobbigt!

Ni vet det där svarta hålet som man ibland kan trilla ner riktigt djupt i?? Där har jag befunnit mig den senaste tiden och har varken haft lust eller ork med något alls, men jag tänker inte låta det hålla mig kvar! Nu kämpar vi och det är med näbbar och klor!

Hörs kanske senare idag då! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar